Автор карты: KYTON Жанр: Aeon of Strife/AoS Версия: 0.5.2Beta Язык: Английский Кол-во игроков: 3-9, рекомендуется 3х3х3 Поддержка компьютера: Нет Размер: 160x192 Ландшафт: Icecrown Очень неплохая карта с обновлениями от 12 июля 2009 года в категории Aeon of Strife/AoS. Трёх сторонний AoS, три команды, по три игрока в каждой, соответственно игра ведётся командами 3х3х3. В общей сложности 55 героев, для которых вы сами можете выбирать и улучшать навыки, а в начале вам даётся на выбор только один. Много артефактов, в том числе и смешивающихся. Карта без поддержки AI, но командами, тем более в полных составах, я думаю, играть будет интересно.
Классические корридоры, выбираем героя и начинается бесконечное месиво и схватки. В новой версии новые герои, предметы, поддержка компьютера, исправление багов.
Автор карты: Rising_Dusk Жанр: Aeon of Strife/AoS Версия: 1.12(p) Язык: Английский Кол-во игроков: 2-12 Поддержка компьютера: Нет Размер: Средний Ландшафт: Пустоши
Очень качественно выполненная карта для двенадцати игроков в категории Aeon of Strife/AoS. Интересный ландшафт, нестандартные модели героев. Без поддержки AI.
Features:
6v6 gameplay! 49 items in total! Thirty fun heroes to play across two teams! A more graceful way to hire units, making huge pushes or spreading them out over time possible. A condition system inspired by RPG games of old that allows for incredible hero and spell interaction. The map is based around PvP, but done in a way that the game starts at level 1, and ends at level 18. Assistance given for hero kills! Fun, hero-driven gameplay that keeps you interested! Replayable as hell!
Change Log версии 1.12(p):
FEATURES - Sozen has a new texture! - Both artifact shops now reside at each oasis island!
------ BUGS - Siev's Thirst now correctly works when the Hero takes damage - Mechanical flaws in Skittel's Pitfall and Tunnel have been fixed - Fixed a bug that made Tempest Wake damage twice as fast as it should - Fixed a bug that caused Vizer's Last Wish to not function properly - Spirit Burn's AOE indicator now correctly matches its AOE - Fixed a bug that made Dagurnott play incorrect animations - Fixed the Hallowed Scouts having no soundset
- Fixed a tooltip error in the Brickwelder Barricade - Fixed a tooltip error in Black Hole Sun - Fixed a tooltip error in Heartburn - Fixed a tooltip error on workers
------ BALANCE - Faction Transfer now gives 300g for 1 faction - Whitewater Purge now has a 45 second cooldown - Spectral Shard now only adds 50% damage to conditions - Vizer's Last Wish now passively adds the first level of its bonus - Bonecrusher now has a 25% chance to cripple - Purity potions now cost 60/180g apiece
- Black Hole Sun has had its functionality changed
- Schism now stuns instead of muting - Dismission Aura has had its functionality changed - Blank has been replaced by Mister Mime
- Lightning Ward now has a 25% chance to mute on hit - Lightning Ward now adds 4/8/12/16/20 magickal damage
- Pitfall now has a 6 second cooldown at all levels - Dragonbane Hide now reduces damage by 7/9/11/13/15% per condition - Splinter Cell has been replaced by Heatdeath
Автор карты: Devil's Wolf aka CrYsiS Жанр: AoS Кол-во игроков: 1-10 Поддержка компьютера: Да Размер: 96х96 Ландшафт: Смешанный
О карте: Night Elfs и Undead всегда боролись между собой. И вот и в этот раз их армии и великие герои встретились на поле этой карты. И именно на этой карте, на этом небольшом поле, решится кто-же из них станет правителем мира: Добрые, но хитрые Эльфы или Злые и непобедимые Мертвецы.
Цель карты: Уничтожить главное здание противника.
Особенности карты: - Выбор между двумя разными воюющими сторонами. - Максимальный уровень - 30. - 60 разных героев, со своими уникальными заклинаниями. - 44 сборных артефакта и 60 обычных артефактов. - Множество «модов» и стилей игры. - Использованы нестандартные модели, иконки, загрузочный экран и т.д. - Присутствует AI.
Автор карты: Mr_Z * Жанр: AoS * Версия: Beta * Язык: Русский * Кол-во игроков: 4x4 * Поддержка компьютера: нет * Размер: Огромный * Ландшафт: Ашенваль Карта сочетающая в себе элементы AoS, Arena и RPG. Описание: 1)Начало создания: Конец Февраля 2009 г. 2)После разрушения вражеской базы вас ждёт сюрприз. 3)Описание карты: Даже нуб может легко разобраться в мапе , стоит только зайти в инфу. 4)Цель игры: Нужно уничтожить главное здание противника. 5)Выбор героев: Через таверну 6)Герои: Все герои разделяются на расы. Два клана, в каждом клане по несколько рас героев, в каждой расе по три героя (герой ловкости, разума и силы).У каждой расы есть свои особенности, своя особая способность(например: Энты имеют много здоровья , защиты и урона , но отличаются своей медлительностью.Они имеют способность "пустить корни", сделанную на основе лечения(Целитель). Максимальный уровень героя 100. Пять способностей у каждого героя(по пять уровней на каждую). Герои воскрешаются мгновенно, но при этом отнимается золото (50% от текущего).При повышении уровня героя его хп и мп полностью восстанавливаются. 7)Арена: Каждые пять минут хп и мп героев игроков полностью восстонавливаются и они автоматически перемещаются на арену.После смерти всех героев какого либо клана выжившие герои клана-победителя автоматически перемещаются на места , где они стояли до арены и получают дополнительное золото и опыт. 8)Арена Гладиаторов: Купив ключ у торговца в центре карты можно попасть на Арену Гладиаторов , где можно выиграть золотишка и набраться опыта.На карте десять таких арен(в зависимости от уровня героя). 9)Магазины: В карте множество магазинов магазинов. Магазины:Нелегал(здесь можно приобрести любые товары по низкой цене, нужно иметь только терпение и немного ресурсов), Рынок(всякие мелочи и возможность разменивать ресурсы), Картёжник(С ним можно играть в азартные игры), Мастер стихий(продаёт сферы), Кузнец (продает простые постоянные предметы), 3 Мастера Артефактов(Здесь можно скрещивать артефакты приобретённые у кузнеца), Маг(торговля свитками и магическими предметами), Ювелир (продаёт ожерелья и кольца), Библиотека(Здесь можно начитаться книг ловкости силы и т.д.), Банк(Возможность положить золото под% ), Инженер(продаёт игрушечные башни), Ядерная Лаборатория(Здесь делают оружие массового поражения), Музыкант(продаёт музыкальные инструменты, наделённые аурами). 10)Артефакты: Предметы делятся на несколько классов: - Зелья и свитки(складываются в стопки при массовой закупке) - Постоянные предметы(броня,оружие,амулеты,кольца) - Рецепты. - Предметы для изучения новых способностей. 11)Проффесии: - Всего 3 проффесии(Преступник,Алхимик,Кузнец,) - Для получения профессии необходимо иметь необходимое количество характеристик. 12)Данная карта не является очередным клоном ДотЫ. Скачайте и сами посмотрите ;-) 13)Так как карта практически не тестировалоась, в ней может наблюдатся дисбаланс и некоторые баги. 14)Качаем играем тестируем...
Автор карты: DarnYak Жанр: Aeon of Strife/AoS Версия: v. 1.12c2 Язык: Английский Кол-во игроков: рекомендуется 4v4 or 5v5 Поддержка компьютера: Да Размер: 256x256 Ландшафт: Ashenvale Культовая карта, с поддержкой неплохого AI, уступающая лишь немного в популярности карте Dota Allstars. Со дня последнего добавления на наш сайт в августе месяце 2008 года, карта притерпела много изменений и исправлений. Предлагаю Вашему вниманию новую версию от 24.05.2009. В общем и целом карта EotA: Twilight очень качественная и проработанная. Героев здесь не так много, но зато все со своими особыми проработанными скилами. Также есть фича выбора ландшафта для битвы. AI чудес не показывает, но делает все что должен делать хороший АИ: мочит крипов, покупает предметы, делает апгрейды. Вокруг этой карты сформировалось сильное сообщество со своим сайтом, форумом и даже wiki. Так что у этой карты много фанатов, и не исключено что поиграв в неё вы присоединитесь к их числу.
Version 1.12c2 Changes: General
-[Bugfix] When race restrictions are removed, it should display icons indicating which heroes the other team has picked -[Bugfix] '-balance' should work again
Battlefields Kedge's Landing
-[Bugfix] Red units would get stuck before the last base on the beach lane
Stormwail Peak
-Moved the center fountains. Note: This is somewhat of an experiement, I may need to move them back if the new location is too near the bases -Moved the Goblin Laboratories -Moved the 'wilderness' obelisks to roughly the previous location of Goblin Laboratories, removed the guards, removed 2 of them completely -Added ramps down behind the center bases
-[Bugfix] Swoop no longer does maximum damage at point blank range
Grim Brigade Ascendant
-[Bugfix] Ravenous Dive is now properly a physical spell
Defiler
-Trap Corpse -Mana Cost incresed -Cooldown incresed -Damage increased -[Bugfix] Heartstop talent fixed -[Bugfix] Frailty will now instantly kill any hero who would otherwise be reduced to 0 or less strength
Emberwraith
-[Bugfix] Smolder should no longer cause crashes when Emberwraith dies (hopefully)
Forlorn Martyr
-[Bugfix] Thunderstrike will now hit all units and not only those with spell abilities
Incarnation
-[Bugfix] Expose talent should no longer break the hold of Gravebind
Nephilim
-[Bugfix] Now has cooldowns (this was never an intended feature, just one that was too problematic to fix so tried to balance around no cd's first)
Sorrow Liege
-Mortal Strike's damage reduced to compensate for the fact that he receives an extra weapon swing's worth of damage from an attack
Fel Horde Glacial Tyrant
-Deep Freeze range scaling altered -Frigid Blast mana drain reduced -[Bugfix] Frigid Blast would always spawn crystals with the maximum mana -[Bugfix] Absorbtion talent would return a ridiculous amount of mana (4 * 0.1 * TalentLevel * (4 * (1 + 0.15 * TalentLevel) * ManaDrained))) -[Bugfix] Icy Barrier wasn't taking extra damage from magical shield destroying effects
Units: Grim Brigade
-[Bugfix] Ghasts no longer take up 2 energy
Fel Horde
-[Bugfix] Upgrading outposts will now permit buying higher level of mercenaries -[Bugfix] Red Drakes no longer give experience
Items
-All items which had cooldowns unique to each level of the item should have the cooldowns shared based on the item type (ex. +1 and +2 now share cooldowns)
Автор карты: Destiny.Knight Жанр: Aeon of Strife/AoS Версия: 6.1c Язык: Английский Кол-во игроков: 2-8 Поддержка компьютера: нет Размер: 128x128 Ландшафт: Felwood
Среднего качества карта, в категории Aeon of Strife/AoS, с изменениями и дополнениями от 18 мая 2009 года. Приличный выбор героев и артефактов. Без поддержки AI.
Map Information: -This map is protected -A real time strategy(RTS) game that involves teamwork -Unique heroes up to a total of 33 to be chosen from -Fighting as a single hero -Simple Upgrading system for Items -Fountains scattered on the map for aiding -Goblin labatories to allow viewing of areas -Talent system allowing player to customise heroes' stats -Fair Gold System, heroes deal damage to earn gold and exp while killing grants further gold bonus -Exclusive abilities Example:(Uppercut(jumps on air and slams the ground), Dive Time(Resets all other units back to 3 seconds before while caster remains unchanged)) -Unique Weapon System Example(Frost Guanlet (Allows hero attacks to deal frost damage while casting spell will release frost blast and summoned units recieve frost bonus)) -Stage System Example( A gameplay with mario elements inside as well as boss fights) -Score System, an indicator to guage players from proness to noobness -Rank system, at end game the game will announce who deal most damage to building, scores the highest score and who earns the most gold -Board View System, enable player to toggle boards to be visible or not -Boss System, boss will cast spell with a slight delay allowing players to dodge, while not dodge result in huge damage -Tomes Allowed, tomes are allowed but sold at high gold cost -Revival System, you pay gold for auto-reviving but when you are unable to pay, your hero will lose some stats permanently (can be recovered by buying tomes at late game) -Training Dummy System, an alternative why of farming, by damaging the training dummy earns gold and exp but only 1 is created at the very middle between the 2 teams -Gold Lost System: When a player attacks another player's hero, the damaged player lose gold depending on the damage dealt -Stackable Orb Effects, all orb effects stacks with other orbs effects but 2 orb effects of the same kind don't stack. Example (2 Lifesteal items of the same type of lifesteal)
General Information
- 33 Unique Heroes - 3 Normal Abilities (up to 8 levels), 1 Ultimate(6 levels), 1 Passive/Active (Level 1) - 1 level skip for Normal Abilities, 6 level skip for ultimate, Level 1 Ability cannot be leveled - Talent System: + Hero Capabilities: Toughness, Range, Attack Speed, Damage, Mana - Earns 1 Talent Point per level, starts with 1 point at level 1 - Item Price Rule Ratio: E.g: 1 strength for 1 gold per strength, therefore 1 str cost 1 gold, 2 strength cost 4 gold and 10 strength cost 100 gold for an item - Spell Balancing: Mana Cost balance by damage per second, longer cooldown spells has lower mana cost - Intelligence Balancing: With Spell Balancing, I made intelligence hero having a lesser cooldown in return for dps - Weapon, Armor, Boots, Advanced Items and Potion Types - Item Upgrade System: Weapons can be upgraded using elemental orbs, giving spells of heroes extra damage and effects and attacks to give a better effect. E.G: Frost element gives frost attack as well as each time a spell is casted, enemies will take damage and stun - Item Upgrade System: Armor can be upgraded an amount of 12 times, weapon of 5 and boots of 6 times - Advanced Items: They can be stacked up to +3(total of 4 items in 1 slot) - Crafting Items: Once max upgrade is reached, the item can then be crafted to make it even more powerful: Armor, Boots and Advanced Items Only - A total of 4 crafts for Armor, 4 crafts for Boots, 3 Craftable Advanced Items, 2 Un-Craftable Advanced Items, 8 Crafts for all Advanced Items - Stage Completion: The game is not just about killing spawns and destroying towers, there are strategies built to ensure a creep controllinng technique. There is 4 stage to this game, First stage will be spawning while each 100 seconds the spawn improves quite greatly in hit points and armor, a bit of bonus damage as well. After 6 minutes, the boss spawns. Note: For Start of stage, 1 random race will be decided from 3 different race of spawns for both teams(either ranged, defensive or aggressive race). After Killing the stage 1 boss, stage 2 starts. - Stage 2: Requires your team to kill 300 of those spawns, however only 20 is spawned at start. Everytime your team kills one of those, another will spawn immediately from the enemies' base. - Stage 3: Stage 1 boss revives with bonus stats and higher level. Kill this boss. - Stage 4: The team that reaches this stage will get better spawns (This is the whole point of the game)
Upgrade
Item upgrading is simple and easy to use, allow new players to quickly understand and master what they are suppose to do and buy. Professional players may then go further to craft their items
Item Upgrader(Shop) Weapon: 4 elements to choose from at the item upgrader shop, maximum of 5 times upgrade and cannot be crafted Armor: Armor's upgrade avaliable at item upgrader for maximum of 12 times and can be crafted Boots: Boots' upgrade avaliable at item upgrader for maximum of 6 times
Advanced and Basic Item Shops Others: There are 3 other items that can be upgraded and can be crafted, these items can be upgraded 3 more times. Basic items such as Glove of Haste can be upgraded 4 more times but cannot be crafted
Crafting
Crafting is a fast and decisive process. After either the armor/boots or other items is/are maximum upgraded, the crafting is then possible Weapons are non-craftable
Crafter and Advanced Crafter There is 2 shops while one upgrades the boots and armor, the other upgrades the advanced items. Choosing craft: There is a few specialisation for crafting the item in which some have different amount of choices
Permanent Armor : Choose from 4 crafts(300 gold) Boots : Choose from 4 crafts(300 gold)
Advanced Claw of Assasin: Choose from 4 crafts Belt of Giant Strength: Choose from 4 crafts Talismon of Mind: Choose from 3 crafts
Legendary Stage Challenge also excels in hero balancing as the damage per second(dps) is scaled with hit points and with mana cost. Specifics: mana cost are estimated closely to the calculated value 29.5 hit points = 1 dps = 10 mana points
Damage per second is determined by damage dealt divided by cooldown Therefore, faster cooldown earns more mana cost. Area of Effect spells earns 50% more mana cost while stun effects sometimes earns 10% more or less Single target spells have reduce 25% mana cost and Ultimate cost 50% lesser Other condition varies from 25% extra mana cost to 50%.
Автор карты: Aizen Жанр: Aeon of Strife/AoS Версия: 2.3 Язык: Английский Кол-во игроков: рекомендуется 5 Vs 5 Поддержка компьютера: Да Размер: 128x160 Ландшафт: Felwood Интересная, имеющая на своём счету очень много положительных отзывов карта в категории Aeon of Strife/AoS с обновлениями от 18 мая 2009 года. Достаточно большой выбор героев - тридцать пять, динамичная игра командами 5х5, очень неплохой AI.
В этой версии:
Features: -35 Heroes (each with unique playstyle) -115 Items (different effects with large number of combinations) -Evasive Skills (Block any spell for 1.5s, 20s cd) -Virtue/Sins (Upgrade your Evasive Skills with different effects) -Bleeding when hurt (-20% movement speed) -Fast Spawn and quick paced (more action) -Captain (Upgrade your troops) -Ban Kai system (extend your Ultimate time by killing units) -AI Players (Easy/Normal/Insane) (Disabled for now)
Changes Hey this is tennyo. I'm the new guy since Aizen has quit mapmaking. He let me take over, but we put this version together. I'm using his account since it's too much trouble to transfer ownership and make a new account. AI is disabled in this version, because of lag issues. When it's finished, I'll put it back.
Credits Author: Aizen and tennyo (team Shinra) Beta Testers: CloudStrife, Windroad, Ekou, numaonekobefan Warcraft 3 Tutorial - Guides and Help Hiveworkshop - Icons and Models Blackstan, blinkboy, ultimaagothar_esp, demonye, miland93, narutoj, B3tty Sempai - Models (Units) JetfangInferno - Models (FX)